Indikatori za procjenu darovitosti
Udruženje psihologa Crne Gore
Balet
Pred Vama se nalazi ček lista za prepoznavanje darovitih učenika i učenica za balet. Ona je namijenjena nastavnicima/cama razredne nastave i nastavnicima/cama muzičke kulture i fizičkog vaspitanja u osnovnim školama. Odnosi se na učenike i učenice I i II ciklusa.
Preuzmite dokument
ICT
Pred Vama se nalazi ček lista za identifikaciju nadarenih učenika i učenica
iz ICT oblasti¹. Ona je namjenjena nastanicima/ama tehnike i informatike, ali i
nastavnicma/cama ostalih predmeta koji u nastavi koriste ICT za produbljivanje
znanja, njegovu primjenu i predstavljanje.
Namijenjena je učenicima drugog i trećeg ciklusa osnovne škole.
Preuzmite dokument
Likovno vaspitanje
Pred Vama se nalazi ček lista za identifikaciju likovno darovitih učenika i
učenica. Ona je namijenjena nastavnicima/ama razredne nastave i nastavnicima/
ama likovne kulture u osnovnim školama. Namijenjena je učenicima i učenicama
I, II i III ciklusa.
Preuzmite dokument
Jezička oblast
Pred Vama se nalazi ček lista za identifikaciju darovitih učenika i učenica
u oblasti jezika. Ona je namijenjena nastavnicima/ama crnogorskog-srpskog,
bosanskog i hrvatskog jezika i književnosti u osnovnim školama. Namijenjena je
učenicima i učenicama II i III ciklusa.
Preuzmite dokument
Istorija
Pred Vama se nalazi lista indikatora za identifikaciju darovitih učenika i učenica iz istorije. Sadrži 16 pokazatelja koji će olakšati prepoznavanje darovitosti učenika za ovu oblast. U polju „Prisustvo indikatora“ upišite „Da“ ili „Ne“, zavisno od Vaše procjene prisustva indikatora kod konkretnog učenika. U polju „Napomena“ potrebno je upisati učestalost, intenzitet i specifičnosti pojave indikatora kod učenika koje procjenjujete.
Preuzmite dokument
Nauka stariji
Pred Vama se nalazi ček lista za identifikaciju darovitih učenika i učenica
u oblasti prirodnih nauka – biologija, hemija, fizika. Ona je namijenjena nastavnicima/
ama u osnovnim školama. Namijenjena je učenicima i učenicama III
ciklusa.
Skala nije obavezna, otvorena je za dopune i prilagođavanja, a može Vam
poslužiti kao jedan od pokazatelja za izbor učenika za dodatnu nastavu... da na
jednom mjestu imate sakupljene sve osobine, i da naravno, nadareni učenik ne
mora da ih sve posjeduje!
Preuzmite dokument
Nauka mlađi
Pred Vama se nalazi ček lista za identifikaciju darovitih učenika i učenica iz naučne oblasti. Ona je namijenjena nastavnicima/ama razredne nastave u osnovnim školama. Namijenjena je učenicima i učenicama II ciklusa.
Josipa Čelanović II-b
Preuzmite dokument
Muzička kultura
Pred vama se nalazi ček lista za identifikaciju muzički darovitih učenika/ca I,
II i III ciklusa. U napomenama je potrebno bilježiti učestalost, intenzitet i specifičnosti
pojave indikatora kod pojedinih učenika. Dodatne napomene mogu da
sadrže neke relevantne informacije, interesovanja učenika ili specifične sposobnosti,
koje se ne nalaze u indikatorima.
Preuzmite dokument
Matematika
Pred Vama se nalazi ček lista za identifikaciju darovitih učenika i učenica iz
matematike. Navedeni indikatori vam služe da biste lakše prepoznali koje osobine
treba da posjeduje učenik koji pokazuje talenat za matematiku. Ona je namijenjena
nastavnicima/ma matematike u osnovnim školama i odnosi se na učenike i
učenice II i III ciklusa.
Pored opštih podataka o učeniku, u rubriku Prisutna osobina bilježite da li
je dati indikator karakterističan za određenog učenika, dok u rubriku Napomena
navodite učestalost javljanja, intenzitet, kao i specifičnost ispoljavanja te osobine.
Preuzmite dokument
Sport i ples
Pred Vama se nalazi ček lista za prepoznavanje darovitih učenika i učenica
za sport i ples. Ona je namijenjena nastavnicima/cama razredne nastave i
fizičkog vaspitanja u osnovnim školama. Odnosi se na učenike i učenice I, II i
III ciklusa.
Preuzmite dokument
Opšta sposobnost učenika
Pred Vama se nalazi ček lista koja daje podatke o visokom nivou fukcionisanja
učenika/ca u odnosu na vršnjake u oblasti opštih sposobnosti talentovanih
i potencijalno talentovanih učenika. Dobijeni podaci će upotpuniti Vaša dosadašnja
zapažanja o učeniku (kao i podatke dobijene sa drugih posebnih skala) i
olakšati procjenu. Ček lista je namijenjena nastavnicima i nastavnicama razredne
nastave u osnovnim školama i odnosi se na učenike i učenice I i II ciklusa.
U rubriku Prisutnost indikatora bilježite da li je dati indikator karakterističan
za određenog učenika a u rubriku Napomena možete upisati učestalost javljanja,
intenzitet kao i specifičnost ispoljavanja opisanih karakteristika učenika.
Mina Kontić II-b, SLŠ „PETAR LUBARDA“ Cetinje, 2020.
Preuzmite dokument